A Detroit: Become Human az idei év májusában jött ki világszerte a PlayStation 4 készülékekre. A Beyound: Two Soulskülső kedvelőinek ezt is ki kell próbálni. A történet valamikor a nem is olyan távoli, feltételezett jövőben játszódik, mikor már a robottechnológia olyannyira fejletté és elterjedté válik, hogy az emberszerű, robotok, az úgynevezett androidok a legtöbb háztartásban megtalálhatóak, és mint szolgák, vagy cselédek kiszolgálják a gazdáikat, az embereket.
Régi vágya az emberiségnek az élet teremtés, de abba nem gondolnak bele, hogy mi lesz, ha megteremtjük az életet, és az a fejünkre nő, vagy ha fellázad ellenünk. A legtöbb disztópia – melyek Asimov munkáira építve a robottechnikát állítják a tematikájuk középpontjává – ezzel a lehetőséggel állnak elő, nem különbözik ebben a megszokottól a Detroit: Become Human sem.
A történet lényege tehát, hogy az emberi külsővel rendelkező, robottechnológiával működő szolgafaj, az androidok bensőjében (hogy elkerüljük a lélek szót…) valós, emberi érzelmek kezdenek kialakulni, mely lázadásra készteti őket. Három főszereplőnk: Karla, aki megszökik a gazdájától, Connor, akinek korábban az volt a munkája, hogy olyan androidokra vadásszon, akikben az érzelmi intelligencia kialakulóban van, illetve Markus, aki elkötelezi magát a nemes cél mellett, hogy felszabadítsa az androidokat a szolgasorból.
Tulajdonképpen hasonló a cselekményünk, mint Karel Čapek R.U.R című drámájának végkimenetele, csak ott a robot gyártás folyamatát szemlélhettük, azt a folyamatot, míg az emberiség eljut az érző robotteremtésig – bár az eredeti cél itt is az volt, hogy olyan gépeket alkossanak meg, melyek átveszik a fizikai munka és a megalázó munkák terheit az emberiségtől, egészen addig, míg az emberi faj számára lehetőség nyílik arra, hogy kizárólag pihenéssel és semmittevéssel töltsék az életüket. Ez a terv nem válik be, mert a robotok öntudatra ébrednek, és átveszik az uralmat a föld felett, és kiirtják a hasztalan létformát, azaz az embert. Itt hasonlóképp különféle munkákra lettek kifejlesztve a robotok. A három főhősünk életben maradása pedig azon múlik, hogy a játékos a történet során a különféle dialógusokra milyen válaszokat ad.
A történet során ennek a három androidnak a hányódását ismerjük meg: Markus például egy háztartásbeli robot, amolyan gondnoki munkákat végez. Mikor a gazdája hazaér, észreveszi, hogy valaki betört az otthonába. Markus szembeszáll a betörővel, csakhogy dulakodás közben megsérül az áramköre, és öntudatra ébred. A rendőrök idő közben megérkeznek, és látva állapotát lelövik. Markus egy telepen ébred fel, ahol törött, roncs androidok veszik körül. Ezt követően keveredik el a Jerico nevű titkos helyre, ahol a deviáns robotok élnek. Ez egy kis paradicsom, ahol békében és biztonságban valósíthatják meg magukat. Markus itt már tudatában helyzetének ráveszi a többieket a lázadásra, és a jogaik kiharcolására. Természetesen ettől fogva veszélyeztetve van Jerico, az emberek támadást intéznek ellenük. A párbeszédekre adott helyes válaszoktól függ, hogy a lázadók életben maradnak –e.